Systemic Process Innovation

Data Articol: 2018-07-18

Acesta este programul cel mai complex din portofoliul Quantum Change care aduna, in functie de obiectivul dorit de client, elemente mai simple sau mai complexe din produsele de mai sus.

Daca vreti este ca un to do list general din care putem bifa si configura designul programului potrivit fiecarui obiectiv, al fiecarui client.

 

Asa cum e mentionat si in Quantum Programs pilonii oricarei organizatii sunt Oamenii, Procesele si Resursele, acestea din urma fiind oricare dintre tehnologie, cultura, contracte, baze de date si multe, multe alte resurse posibile.

Este cumva un paradox, referitor la orice ecuatie care implica Organizatia si Oamenii. De multe ori devine peiorativ cand oamenii sunt considerati, prin definitie ca resurse ale unei companii si acestia sunt tratati ca atare. Iar acest lucru ii devalorizeaza si parca ii dezumanizeaza, facand din ei dalta, ciocanul sau poate softul sau calculatorul, detinute de o firma. Iar oamenii suntem mult mai mult de atat. De aceea preferam sa nu consideram Oamenii, din categoria Resurse, ci aparte.

 

In acelasi timp este si adevarat, ca orice firma, concern sau guvern, fara oameni nu ar fi decat o lista, un munte de constructii, tehnologii si softuri. Ceea ce aduce viata si o face functionala este tot Omul. Oamenii fac diferenta

 

Procesele, in aceasta triada sunt la fel de importante pentru succesul unei firme, ca si Oamenii si Resursele.

Imaginati-va corpul uman in care hrana nu ar fi metabolizata dupa procesul actual, ci intr-un mod haotic si aleator. Oare cum ar arata sistemul digestiv? Ce functii ar avea si ce rezultate ar produce?

Imaginati-va cum am mai strange informatiile necesare existentei noastre, prin cele 5 simturi, Vizual, Auditiv, Olfactiv si Kinestezic, daca unda sonora si lumina nu ar intra intr-un proces de transformare si prelucrare a inputurilor din mediul inconjurator, de catre creier.

Este EXACT acelasi lucru cu orice organizatie, care prin prezenta Oamenilor devine un organism viu, cu Procese line, eficiente, eficace, in care orice input vine din piata este corespunzator prelucrat si procesat, asigurand astfel outputurile solicitate de clientela. De viata.

 

Dupa ce ne-am inzestrat cu abilitatile din Communication Design , ne-am schimbat atitudinea prin Train Your Brain and Coach Your Mind si am invatat cum sa invatam prin Coach To Learn , putem oferi raspuns la urmatoarele intrebari:

  • Este echipa sau organizatia pregatita pentru schimbare?
  • Cum arata o harta a proceselor din firma, azi?
  • Procesele sunt scurte si line, livrand cu promptitudine produsele sau serviciile, clientelei?
  • Cate dintre activitatile/task-urile ce compun procesele de azi, aduc valoare Clientilor? Dar businessului?
  • Cate tipuri de pierderi putem identifica, in procesele principale de business? Dar in cele suport?
  • Am raspuns oamenilor la intrebarea ... ,,Mie ce-mi iese?”
  • Oamenii sunt pregatiti si motivati de schimbare si noile obiective? Dar de noul mod de lucru?
  • Cum ne facem noi treaba mai bine, de acum inainte?
  • Am permis creativitatea sa apara?
  • Am implementat cele mai bune idei venite de la oameni? Dar am creat un cadru de colectare a ideilor?
  • Unde apare cea mai mare rezistenta la schimbare?
  • Dar unde sunt cei mai mari sustinatori ai schimbarii?
  • Cum ii putem ajuta sa faca schimbarea posibila?
  • Rolurile oamenilor, in fiecare proces sunt bine definite?
  • Abilitatile si cunostintele profesionale necesare sunt asigurate pe fiecare rol?
  • Resursele firmei sunt corect dimensionate, pentru atingerea obiectivelor?
  • Arhitectura organigramei, este conform cu ceea ce ne spun noile procese?
  • Autoritatea si responsabilitatea, pe fiecare nivel sunt bine definite? Dar sunt si clar intelese si acceptate?
  • KPI sunt corect definiti, sau sunt variante agregate, ale unor multitudini de parametri agregati aleatoriu?
  • Procesele sunt inteligente si pot prelua din mers anumite taskuri rutiniere?

Sau invatam de fiecare data sa conducem masina, de cate ori ne suim la volan? Si multe, multe raspunsuri, la multe alte intrebari ce ne preocupa in activitatea de zi cu zi.

 

Noi folosim constant afirmatia ...,,La orice intrebare despre organizatie, Procesele ne raspund. Ele stiu cel mai bine ce se intampla si cum ar trebui sa fie”...

Deci haideti sa invatam impreuna cum sa ascultam procesele si sa luam in seama ...ce ne spun procesele...


HOME BACK

Communication Design

Trans4motion Leadership

Coach TO Learn

Systemic Process Innovation