Quantum Programs

Data Articol: 2018-07-18

Orice organizatie e un sistem ce are ca element esential Omul, care folosind Resursele avute la dispozitie transforma input-uri (cerere piata, obiective) printr-un Proces in output-uri (produsul/serviciul final).

Orice sistem are cateva caracteristici esentiale:

  • Frontiera exterioara si mai multe interne

Frontiera externa e data de zona de interfata cu mediul exterior sau piata si e sustinuta de echipele din zona de front office ca vanzari, servicii, customer satisfaction, PR sau marketing. Cea interioara, poate delimita o echipa.

  • Proces principal si procesele suport.

Procesul principal este cel care transforma efectiv cererea clientului in produsul/servicul solicitat de acesta. Poate fi creat dintr-o secventa de sub-procese si e sprijinit in acest demers de procese suport, adiacente acestuia. Calitatea acestor procese suport contribuie esential la performanta procesului principal, in egala masura cu acesta.

Astfel Procesul poate fi definit ca ABSOLUT ORICE  e necesar sa transforme input-urile in output-uri.

  • Cicluri de viata.

Ca orice organism din natura, ORICE se naste, se transforma, dezvolta si evolueaza si apoi moare daca nu apare o interventie interna sau externa de mentinere sau resuscitare. Cateodata e suficient sa imbunatatim cate ceva in  Modul in care procesele din sistem functioneaza sau inter-relationeaza, iar alteori este necesar un Design complet nou al acestor procese.

  • Polaritati.

In cazul celulelor, energia necesara vietii apare din miscarea lanturilor de aminoacizi din proteine, stimulata de diferentele de polaritate electrica a capetelor lanturilor.

Similar, in orice echipa, organizatie exista tendinte opuse de crezuri, polaritati despre cum ar trebui sa evolueze mai departe grupul.

Intotdeauna va exista o tendinta de crestere, dezvoltare si asimilare de noi tehnologii si metode de dezvoltare, in concordanta cu dinamica pietii SI o tendinta de conservare a reusitelor, succeselor de pana atunci si a Resurselor existente capitalizand toate acestea, in ciuda schimbarilor din piata.

Tinand seama ca Viata e un Proces fizic Dinamic si Instabil,

  • prima tendinta va aduce o mai mare flexibilitate si adaptabilitate a grupului fata de mediu aflat in continua schimbare DAR in acelasi timp poate epuiza grupul de resurse (materiale  si umane)
  • a doua tendinta aduce multa siguranta, incredere in stabilitatea grupului DAR dand dovada de rigiditate si imobilism nu va face fata mediului extern aflat in continua schimbare

De aceea o Aliniere Dinamica a mediului intern cu cel inconjurator este esentiala pentru existenta echipei si a organizatiei respective.

In consecinta, pentru a schimba dinamica unei organizatii intr-un mod eficace si atat cate e potrivit acesteia SI a o alinia la dinamica pietei e vital ca interventia in organizatii sa fie facuta la TOATE cele 3 NIVELE FUNDAMENTALE si complementare:

-OAMENI

-PROCESE

-RESURSE,

...intr-un Program Integrator.

Consideram ca interventia DOAR la nivelul Oamenilor este incompleta. Este ca si cum am cere unei echipe olimpice sa performeze doar prin atitudine si setare mentala FARA sa tinem seama de metodologia atingerii performantei si resursele necesare pregatirii lor.

Consideram ca interventia DOAR la nivelul Proceselor este incompleta. Este ca si cum am avea metode de top de antrenament DAR am selecta de pe strada, intamplator oameni fara abilitatile, atitudinea necesare si i-am pregati in conditii materiale precare, fara resurse.

Consideram ca interventia DOAR la nivelul Resurselor este incompleta. Pai daca nimeni nu vrea performanta si nici nu detine metodologia de atingere de rezultate...la ce bun toate celelalte?

Deci, atunci cand cream Design-ul oricarui Program de Schimbare, o facem atenti la toate cele 3 NIVELE FUNDAMENTALE si cu total respect fata de clientul nostru, din aceasta perspectiva.

Si ca si incheiere, fie ca e vorba de training, ca si nevoie identificata sau coaching la diverse entitati (individual, echipa, organizational) toate actiunile noastre sunt centrate permanent fata de modul de abordare cel mai potrivit pentru acel client aflat in acel moment specific din istoria sa, deschisi fiind catre orice instrumente adecvate unui cadru de coaching, cunoscute in lume.

 


HOME BACK

Communication Design

Trans4motion Leadership

Coach TO Learn

Systemic Process Innovation